Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
Gl. Hasseris Skole Logo
Mobil menu

Skolebestyrelsesmøde 8/6-2022

Skolebestyrelsesmøde på Gl. Hasseris Skole.

Dato og tidspunkt:Onsdag den 8. juni 2022, Kl. 17.00-18.30. Herefter spisning på TraPo
Deltagere:    Annette Nørgaard Svensson, Christina Aviaja Kær, Christina Faber-Espensen, Dorte Saugstrup, Marianne Karlsen, Søren Eriksen, Özkan B. Köksal, Kim Nygaard, Mathias Holmgaard, Helle Rossell Bols, Lotte Fischer Danielsen, June Kristensen og Søren de Lasson. Freddi Madsen deltager efter behov.
Suppleanter:  Alex Tostrup, Jens Harder Larsen, Katrine Ørvad Jensen
Mødeleder:  Annette Nørgaard Svensson
Referent:  Skolens ledelse
Afbud: Lotte Danielsen deltager fra kl. ca. 18.00, Marianne Karlsen, Helle Bols, Dorte Saugstrup
Næste møde:  Næste skoleår. Se referat af dette møde for tidspunkt.


Godkendelse af referat

Godkendt

Orientering ved formanden

AS takker for et godt samarbejde.

Corona og 2 gange skift af skoleleder – der har været ”gang i den”.
Der har været gode samtaler om bestyrelsens samarbejde – lad os tage de gode drøftelser med videre til kommende bestyrelses arbejde.
God vind fremover til den kommende bestyrelse 😊
Ros til ledelsen og skolens personale.
Tak til Annette for indsatsen!

Nyt fra elevrådet

Elevrådet er på tur til København.

Orientering ved skolens ledelse

•    Skoleårets afslutning og dimission:
Vi holder dimission den 23/6 i gymnastiksalen – alle tre klasser på én gang.
Sidste skoledag for 0.-8. årgang den 24/6
Vi synger og danser på Højen kl. 11.30-12.
•    Fagfordeling – proces:
- Mange udfordringer ifm. co-teaching. Vi laver nogle små tidsbegrænsede ansættelser (pga. 2 lærere på orlov) for at få det hele til at hænge sammen.
•    Ansættelser (herunder ”ansættelse” af vikarer):
-Vi får rigtig mange ansøgere. Charlotte Irene er meget grundig ift. at screene ansøgere til vikartjansen og sætter dem omhyggeligt på ift. fag og kompetencer. Hun er også meget grundig ift. at fortælle dem om vores forventninger til dem. Vi har udarbejdet en folder, som de får udleveret ved første møde med dem + vi indhenter børneattest (som vi skal iflg. lovgivningen).
•    Skolefest:
Skolefesten var en KÆMPE succes. Uendeligt mange glade børn og forældre samt en flok super engagerede medarbejdere. Alt forløb efter planen og vi har fået mange positive tilbagemeldinger. 7. årgang har haft et rigtig flot salg som indtjening til studietur næste skoleår.
•    DELTA – skoleudvikling:
DELTA skoleudvikling. Vi starter med at have fokus på strukturen i undervisningen til kommende skoleår. Vi vil indføre DELTA-principperne på alle klasser og alle årgange over de kommende 2 skoleår.

Kommende skoleår

•    Frihedsgrader:
Er politisk blevet forlænget. Vi bruger dem allerede ift. kompetencedækning og reduktion af UUV  2lærertimer
Fjernundervisning er delvist en mulighed.
Til kommende år vil vi sammenholde kompetencedækningsgraden med de skoler, som vi normalt sammenligner os med.
•    Budget:
Gennemgået.
Skolen fremlægger forbrug for 2021-2022 + endeligt budget for 2022-2023 på første bestyrelsesmøde i kommende skoleår.
•    Fagfordeling:
En enkelt ændring ift. indeværende skoleår: Indført H/D på 3. årgang. Godkendt
•    Ansættelser:
Malene Jul Sørensen (H/D, dan.)
Louise Slotved (mat, idr., kri.)
Jorge Fernandez (0. DELTA)
Magnus Grove (dan, idr, his)
Tobias Aarestrup
Anne Sjøberg
Ninna Gade

Eventuelt 

  • Sundhedsplejerske - Elisa Engelby Hegelund er pt tilknyttet Gl. Hasseris Skole.

Både personale og forældre kan kontakte hende ved behov.

Skolen får ny, fast sundhedsplejerske pr. 1/8.

  • Punkter til kommende møder

Mariannes forslag om et trafik-event: Trafik-event Høje Tåstrup 
Kan vi bruge bestyrelsen til at sprede den gode fortælling om DELTA?